procoreforuganda.reismee.nl

Kampala revisited: Yola

Kampala revisited

Het is 7 uur ‘s avonds en de nacht begint te vallen. Ik zit op het dakterras van ICU Guesthouse en mijmer over verbindingen. Wat is het toch een kleine wereld en wat zijn er toch veel mensen met passie en energie die van niets iets weten te maken. In Kampala is het allemaal 9 jaar geleden begonnen met het delen van mijn droom met een Engelsman in de Red Chili Peppers: Commundo werd geboren J

Voorbeeldjes van vandaag: Sander en ik skypen met Michel, Mark en Niels en maken plannen voor het afmaken van de kliniek. Voor de energie worden er zonnepanelen ingescheept in de container die Procore verzorgd heeft. Hier moet een tansformator of zoiets bij. Maar welke ? Sander belt Werner van het bedrijf dat eerder zonnepanelen en een biogas keukentje geïnstalleerd heeft in Ngoma. Binnen 1 uur belt de ene bevlogen ondernemer de andere en zijn de juiste spullen besteld, op vertrouwensbasis betaald en gaan ze mee in de container.

Na het gesprek loop ik Sarah tegen het lijf die ongelofelijk blij is om me te zien en vol trots vertelt wat er allemaal met Ngoma is gebeurd sinds ze haar dromen aan mij en aan Niels heeft verteld. Niels en ik zijn met ons bedrijf bij elkaar gekomen en vervolgens Schouten Bouw en Procore. En het idee van het guesthouse is uitgewerkt. Met lichtjes in haar ogen vertelt Sarah dat ik versteld zal staan van de ontwikkelingen. Oooo wat heb ik toch een mooie job. Om met deze mensen te mogen werken en genieten en te zien wat het teweeg brengt in het Uganda van nu waar de helft vna de bevolking onder de 15 jaar is en het gemiddelde kindaantal 7??? Daar ligt de echte uitdaging van Uganda. Hopelijk dat educatie en gezondheid daar een bijdrage aan kunnen geven.

Ik zie uit naar de groep waar Sander vol enthousiasme over vertelt.

De zon gaat onder, de moskee zingt, krekels gaan tekeer... op de achtergrond een licht getoeter van auto's en het blaten van de geit. Het voelt goed. Lekker vroeg naar bed vanavond. Oeps stroom valt uit en het begint te regenen. Eg internet welkom Afrika.

Reacties

Reacties

Marit en Richard

We wensen de twee groep van Procore net zo'n mooie ervaring toe als wij hebben gehad in Uganda. Succes met het pleisterwerk van de kliniek en we zijn benieuwd naar jullie verhalen en foto's straks.
Groetjes aan Sweet, Prossy, William en uiteraard Sarah en Sander

Janet & Stan

Hoi Allemaal,

Fantastische verhalen van team 1.

Team 2, welkom in Uganda en heel veel plezier en succes in Ngoma.

Wij zijn nu in Kisoro en gaan op weg naar Nsongi/de berggorilla's. De olifanten en leeuwen van Queen Elisabeth Park hebben we inmiddels achter de rug (en overleefd... ;-).

Grz Janet & Stan

Chris

Leuk jongens! We gaan weer met jullie meeleven deze week. Net zo veel spektakel? Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo