procoreforuganda.reismee.nl

De jungle van Kampala

Groep 3, dag 1: (Ariejan, Arnold, Johan en Robbert)

Weliswaar zonder Janet en Stan maar met Jolande is de groep 3 bijna compleet. Uitgerust met de nodige primaire levensbehoeften (zakje met bier en wijn) van onze vriendinnen in de blauwe pakjes aangekomen in Kampala.

Sander en Yolande al zwaaiend op de luchthaven, een hoge luchtvochtigheid, heerlijke Afrikaanse geuren en Toyotaas als hipste merk aangekomen in het ICUganda hostel. Drankje op het dakterras en praten met enthousiaste Sander over de kliniek en de vorderingen. Sarah is nog in ‘the Village', het plafond heeft Sarah er al ingelegd J, dus we gaan de aankomende week voor de afwerking en het lintje met Champagne! We zijn er klaar voor!

Vandaag een aantal uur gelopen door de stad en heel veel indrukken. Veel modder (van het noodweer afgelopen nacht), de markt bezocht, locale lunch en met de bodas naar de

Moskee, betaald door Kadafi met prachtig uitzicht over de zeven heuvels waar Kampale is op gebouwd. Heel veel mensen, geur, kinderen en drukte, dat is wat Kampala kenmerkt.

De namiddag heerlijk met een biertje op het dakterras en het plan van aanpak voor de komende week doorgenomen en meteen plannen voor de wereld verder te helpen! Yolande geniet volop!

Vanavond komt er een Koreaanse kok, we noemen hem Paul, voor ons koken, hij was eigenlijk een tegelzetter, maar al pratende met Sander blijkt zijn passie koken! Na het eten nog even de naar de Disco indansen voor morgenvoor het ontvangst in het dorp.

We hebben zin in morgen, ontmoete we Sarah en Janet en Stan die nog de laatste 70 km moeten afleggen naar Ngoma.

Chris

Klinkt weer goed mannen. Veel plezier en geniet ervan!

Marja

Klinkt weer goed vrouwen en mannen.
Is de kok geslaagd?
Hip hè,die toyotaas!